Pages

Thanks my follower (^_^)


Monday, April 18, 2011

::Sangat manthop Kutukan kau::

OK, dah jumpa blog gurl tu......KLIK SINI
walaupun dia cakap tak semua, tapi jangan la bodoh sangat letak tajuk macam tu....
memang la akan menyentuh sesitiviti orang kelantan...
letak la tajuk "kawan2 aku tak beradab ke".....
saya tak mau komen panjag2 sebab saya dah komen kat post sebelum ni
dan kata last dia tu memang tuju kat semua orang kelantan....

jap...jap..jap...
saya nak komen sikit lagiii..
untuk pengetahuan anda...memang majoriti orang kelantan berpuak-puakan...
saya pun tak tau kenapa...mungkin senang untuk berkomunikasi...
pensyarah saya pun ada cakap tahun lepas.."saya sering perhatikan rakyat kelantan kat UKM ni...dan kebanyakan mereka mempunyai ikatan silaturrahim yang kuat....kalau mereka diberi pilihan untuk bersama dengan orang mane, mereka akan pilih kawan yang satu negeri dengan mereka, iaitu dari kelantan.."

itu memang betul...majoriti memang macam tu...adakah itu dianggap tidak beradab?
saya pun selesa bila berada bersama dengan kawan dari kelantan...rasa macam adik beradik kita je....
kalau orang luar dengar slang kami, memang dengar macam kasar....(kalau tak faham jangan komen)...
paham ke ape yang kami cakap tu, sampai kata kami ni guna perkataan kasar....itulah bahasa ibunda kami....

THE END, orang kuno nak sambung study....sep2 kitow wat cool jah deh!
tok soh caro la gapo hok oghe kato, kitow jange jadi bodow duk 'ngatow lagu tu!
kitow laye jah lagu anok 'tupa...dok pung lagu ewa buley...lagi sedak ^^

No comments:

tabung untuk belajar ---->