Pages

Thanks my follower (^_^)


Wednesday, March 30, 2011

::Masa itu Penting Bagiku::

"MASA IBARAT EMAS YANG SANGAT BERNILAI"
"MASA ITU EMAS"
"TIME IS MONEY"
banyak lagi peribahasa pasal masa ni....so what???
~kita tidak mampumegundurkan balik masa~

saya paling tak suka orang tidak menepati masa kalau buat perjanjian atau perjumpaan.
dari kecik, abang saya ajar supaya tepati masa...kat sekolah kena disiplin dengan masa
sekarang my uncle cakap guna masa betul2, dan dia pantang orang lengah2kan masa.
 cakap pandai  je asmaq ni kan, diri sendiri pun tak dapat nak tepati masa....
ya, kadang2 saya tak dapat tepati masa but sekurang-kurang2nya i'll inform that i akan sampai lewat....tapi kalau saya ni pernah tak tepati masa may be saya ada hal atau saya ikut masa orang

itulah dunia sekarang....janji pukul 11....11.30 baru nak datang....dah jadi satu fenomena pulak
kata orang...alaaahhh...biasalah kalau dah janji pkl11...tak semestinya pkl11 datang, janji melayu lah katakan
bagi saya itu tidak biasa, melayu ke, india ke, cina ke, sama je...kalau dah janji pkl11....pkl11 la datang!!!!!! jangan buat orang tunggu berjam-jam sorang2....i don't like that.

walaupun saya dah tau orang tu selalu tak tepati masa, saya tetap dengan masa yang dijanjikan.
tapi apa reaksi anda bila kena tunggu orang hampir sejam lewat? 15 minit lewat pun kakiku dah rasa nak balik tinggalkan temujanji tu......susah sangat ke nak tepati masa.....sebab tidur lewat semalam???
hey! ingat aku ni tidor awal ke....ingat aku ni tak de koje lain ke nak tunggu2 orang.....
kalau tak reti nak hargai masa sendiri, hormatlah masa orang lain.......
tolonglah...tolonglah....tepatilah masa....kita yang perlu kejar masa, bukan masa yang mengejar kita
masa bergerak pantas....kita??? nak bergerak macam siput ke???

maaf kalau ada yang terasa. entri ni sangat kasar rasanya. saya sangat panas sikit bila ada sorang junior ni nak jumpa, ingatkan hal penting, nak tanya pasal major ke ape.....rupanya nak bagi talk pasal bisness dia. dah la datang lewat setengah jam, nak menangis rasanya bila dia buat macam tu. dia yang nak jumpa kita, tapi dia yang lewat, padahal naik motor. kalau naik bas sekalipun, bertolak la sebelum masa yang dijanjikan tu.
tolonglah wahai manusia....ubahlah persepsi yang janji melayu selalu lewat
melayu sering dipandang negatif
pesanan ni untuk asmaq jugak, saya akan cuba tepati masa yang dijanjikan
insyaAllah.....

No comments:

tabung untuk belajar ---->