Pages

Thanks my follower (^_^)


Saturday, March 26, 2011

::huJung mingGu & buBur naSi~

Hujung minggu datang lagi.....seronoknya dapat bermalas-malasan di bilik sampai lenguh2 badan.
tapi bagi saya yang suka jalan2 ni, sangat boring terperap dalam bilik macam kena kurung dalam sangkar
boring....boring...boring... nak gi jalan2, tapi tak tau nak gi mana....
tapi esok plan nak gi shopping sikit...barang mandian hampir kering, muka ni pun dah lama tak pakai pencuci...balik rumah minggu lepas lupa nak beli.....ingat kat beras je

hari ni baca buku berapa minit je...hadoiiiii...teruk...terukkkk
yang selebihnya basuh kain....kemas bilik.....tengok cite yg dah tengok....basuh kain lagi...lapar...masak

haaaaa...cakap pasal masak...i make a new recipe again
beberapa hari lepas saya ada buat bubur....nak katakan sup nasi pun boleh jugak kot
cara2nya....masak nasi jadi bubur, then letak la pati ayam knorr tu, and last taruk telur sebiji
untuk pengetahuan anda, terutama untuk tengku farha, telur tu ada expire date jugak laa...sbb tu ang punya telur rosak...nak lebih tahan letak dalam peti ye
bubur tu best.....tapi tak best sangat, sederhana je
~sekadar hiasan~

hari ni plak i make a porridge again....bubur susu...hahaaaa...pelik kan
cara2nya masak nasi sampai menjadi bubur, then masukkan susu tepung, pastu letak garam sikit dan letak gula sesudu
rasanya??? yarkkk....bleh la  telan...saya dapat makan beberapa suap je
dan paksa mulut untuk habiskan bubur ni, tapi nak termuntah rasanya http://www.cute-smiley.com
alih2 sekut tawar jugak menjadi santapanku...kakakku macam tau2 je saya ada simpanan sekut tawar, dia suh saya makan sekut tawar untuk alas perut.

conclusionnya....bubur nasi yang paling best adalah guna instant sup (resepinya ada saya postkan dulu2).
ah! esok nak kuar gi beli instant sup and my pencuci muka.....jom sapa nak ikut~
http://www.cute-smiley.com lalaalaaaa~

No comments:

tabung untuk belajar ---->