Pages

Thanks my follower (^_^)

Tuesday, March 8, 2011

::laRa di haTi::

astaghfirullahal'azim.....kenapa??? kenapa???
ya Tuhan...sesungguhnya aku tidak dapat menanggung beban2 ini
sesungguhnya aku insan yang lemah

malam ini saya cuba bersabar....sabar asmaq...sabar.....
betapa berat hati ini untuk menanggung semua kesakitan
hati semakin membengkak...bengkak yang lama belum pun sembuh
fokus saya hilang tetiba
betapa bodohnya asmaq.....membazirkan mutiara2 jernih semata-mata kerana sikap manusia http://www.cute-smiley.com

ya! saya memang bodoh...bodoh sebab tak kenal hati manusia
sedangkan hati sendiri pun saya tak kenal...nak kenal hati manusia?
macam mane nak berkenalan...hati duk kat dalam tubuh, kne bedah la dulu baru boleh kenal

perasaan sekarang...saya tak mau berdamping dengan sesapa
I need sometimes alone (but i'm always felt alone actually)
maaf...saya yang memilih untuk keseorangan sebab saya tak mau menyinggung perasaan orang
saya dah penat....saya tak sanggup.....'kau ingat aku suka hidup macam ni'

maaf kawan2ku a.k.a adik2ku....saya hanya dapat menolong dari belakang...
ada yang lebih berkuasa daripada saya
so, kalau ape2 terjadi lepas ni, saya harap kamu bersabar dan tidak menyalahkan sesape
i'll not give up....because of u help me dulu....saya juga akan tolong kamu semua
sekarang hanya menunggu keputusan.....saya akan pertahankan kamu semua
insyaAllah

kita hanya dapat melihat keburukan.....sedangkan disebalik keburukan itu telah ada kebaikan
saya cuba untuk tidak bermain dengan api kerana api kelak dapat membakar diri kita juga

dan saya mahu ingatkan...jangan fikir kita sorang je banyak kerja, banyak masalah....
setiap yang bergelar pelajar pasti ada bertimbun2 kerja...dan setiap manusia pasti ada masalahnya
jangan setkan dalam minda kita bahawa kita mempunyai banyak masalah...sedangkan masalah itu kita yang "reka" sendiri....dan jangan biarkan diri kita hancur kerana tidak dapat mengawal emosi

saya doakan agar kawan2 saya sentiasa diberi kejayaan dalam mencapai impian dan semoga kamu semua sentiasa diberi kebahagiaan sama ada di dunia atau di akhirat....
ya Allah janganlah dipesongkan hati mereka....dan tunjuklah mereka jalan yang benar, jalan yang lebih selamat untuk ke dunia sana.....
sesungguhnya saya tak sanggup melihat mereka alpa dan hanyut dengan kenikmatan dunia

TABAHLAH WAHAI HATI DALAM MENEMPUHI MEHNAH UJIAN 

2 comments:

ven said...

problem adalah salah satu drpd kehidupan manusia....sbg insan yg dikurniakan akal kita haruslah pandai memikirkan jln penyelesaiannya......be strong & always think +ve.....walau sesakit mana pom dirasai ianya pasti akan berlalu pergi jua nanti....cuma menanti tika dan masanya sahaja.....(^__*)

asmaqhusna said...

thanks ain....
kesbaran manusia ada hadnya....luka yang dalam amat sukar diubati :'(

tabung untuk belajar ---->