Pages

Thanks my follower (^_^)

Tuesday, March 22, 2011

::deMam::

setelah sekian lama tidak demam...akhirnya hari ni, eh semalam (dah pagi la) badan ku lemah longlai sebab demam. terasa nak balik sangat2.terbaring je keja bila demam...terlebih tido plak, sebab tu la badan lemah. abang saya kata, kalau demam kuatkan diri dan bergerak aktif untuk dapatkan tenaga. tapi bang, kalau dah demam, kompem tak larat nak bergerak. sampai kelas hari ni pun terpaksa ponteng tanpa mc. padahal PK kat depan kolej je, pun saya tak larat nak jalan.

tapi alhamdulillah. sekarang dah ok sikit. latihan kebakaran punya pasal, saya terkejut dari tido. igatkan malas nak turun...tapi badan mula rasa panas sebab dia tutup semua letrik. terpaksa la turun dengan kepala yang pusing2. kalau tak turun kang. saya jugak yang susah kalau ada kebakaran betul2. tapi latihan tadi kurang memuaskan pihak bomba...banyak kelemahan....tak yah la cite pasal tu.

berbalik pada demam tadi. ada hikmah disebalik demam atau kesakitan ini. Allah s.w.t. menurunkan kesakitan/ bala adalah sebagai cara untuk menghapuskan dosa2 kita.

"Tidaklah seorang muslim tertimpa suatu penyakit dan sejenisnya melainkan Allah akan menggugurkan bersamanya dosa-dosanya seperti pohon yang menggugurkan daun-daunnya" (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)


jadi, janganlah rasa kesal dan nak marah bila kesakitan melanda. kesakitan adalah satu nikmat bagi kita. tabahlah menghadapi kesakitan fizikal.


duk sorang2 cam ni, sangat mencabar bila sakit. takut terjadi apa2 tiada siapa yang tahu. dan saya tak pernah buat stok panadol sebab jarang demam dan tak suka makan ubat...hehheee
dalam kepala duk ingat kat famili je...family lah pendamping setia bila sakit...tapi kalau dah jauh cam ne nak mendampingiku. alahai...inilah nasib anak perantauan...
now, terasa lapar bangat. satu hari bertaha dengan roti. tu pun paksakan diri untuk makan. owh...i'm starving. ma, ayah, kakak, abang, adik...lapor!http://www.cute-smiley.com
beberapa jam lagi kuiz...tak baca ape2 lagi...huhuuuu...chow dulu. hope i'll do the best for tomorrow!

No comments:

tabung untuk belajar ---->