Pages

Thanks my follower (^_^)

Saturday, July 2, 2011

::Rehlah Ikatkan Silaturrahim::

semalam bersamaan hari jumaat merupakan kali pertama asmaq dan jiran2 pegi berkelah sama2. sebelum ni setakat buat jamuan je kat depan rumah masing2.

dan pertama kali asmaq pergi di sungai relau, taman negara pahang. biasanya kalau sekolah nak buat aktiviti berkemah, disinilah tempatnya. tapi tahun asmaq sekolah tak de la pulak nak berkhemah kat situ. tempat dia skang best woooo....

pintu masuk

sebelm masuk kena daftar nama dulu

'
kita makan dulu baru mandi

tugas bapak2...bakar ayam dan ikan

aktiviti mandi manda bermula

menu tengah hari

lepas makan2 and solat jumaat (lelaki je)....kami sambung mandi2 lagi. kali ni main bola dalam air. tak de orang nak ambik gambar sebab semua terlibat main2 ni.... best sangat2, lelaki lawan pompuan.
memang catat sejarah arrr..satu hari suntuk mandi sungai
lepas asar, kami siap2 untuk balik. tapi sebelum tu gi round2 tengok ikan kelah sambil bergambar kenangan.

tengok ikan kelah....besar2 ikan tuuuu

antara yang terlibat....waktu ni ada yang tengah solat dan ada yang dah balik dulu

inilah jiranku yang jugak kawan sepermainan....tak de yang sebaya nak main dah

berlatar belakangkan replika ikan kelah

kemas2 untuk balik

jarang sekali dapat sama2 dengan jiran2 macam ni. yang kurang keluar dari rumah, kami jadi rapat. rapat tyme ni je kot. dah balik kang tu, terperap dalam rumah pulak.
plan kejiranan seterusnya nak jalan2 jauh sikit. jauh tu tak tau la jauh mane.

nak pegi sungai relau ni ambil masa dalam 45 minit dari bandar gua musang. kami pegi dalam 6 buah kereta. harap2 dapat berkumpul macam ni lagi dengan jiran2. lagi pun kami ada masa beberapa tahun je lagi untuk berpindah. al-maklumlah, sekarang warga lama kuarters KKB duk menumpang sebab nak bina kuarters baru.

No comments:

tabung untuk belajar ---->