Pages

Thanks my follower (^_^)

Sunday, October 31, 2010

::saKit Lama kEmbaLi::

kesakitan adalah satu ujian daripada Allah swt...!!!!
memang terseksa bila kesakitan itu menyerang waktu2 peperiksaan ni

hari ni hari ketiga asma perlu menanggung kesakitan itu. sakit perut yang teramat apabila tibanya bulan itu. selepas berubat dulu, asma dah tak rasa seteruk ini. ikut semua pantang yang pak cik tu bagi. kononnya dah sihat, asma makan je semua masa kat pulau sibu hari tu. lapar punya pasal, maggi dan jajan yang menjadi santapanku..
nah! sekarang terimalah padahnya wahai siti asmaq bt nuzam....
hari pertama diserang...rasa nak melayang je nyawa ni...sakit sangat. seluruh badan terasa kejang. dah la duk sorang2. mujurlah ada izzat yang membantu sedikit sebanyak dan wahidah yang menjadi doktor mayaku... dan hari kedua, ingatkan dah ok. sakit lagi ghupenya, petang tu telan je panadol. lepas telan panadol, terus tido tak hengat dunhia. sedar2 je dah gelap dan bumi sudah basah. lame btol tido waktu tu. dan hari ni hari ketiga...masih terasa sakit lagi...terpaksa la asma mengadu dekat ma asma nun jauh dirumah. mesti dia risau sekarang ni kan...huhuuu..harap2 perut ni akan pulih esok...waaaa! esok exam. nak membaca pun tak selesa.....

mungkin cakap pak cik tu ada betol jugak. dia diberi kelebihan oleh Allah swt untuk mengesan penyakit dalam badan. tapi tak semua penyakit dia boleh kesan. dan dia boleh merasai ape yang kita rasa semasa kita berhadapan dengannya. orang tak kenal dia pun, dia seorang yang suka merendahkan diri. sekarang asma takut apa yang dia cakap menjadi kenyataan jika asma tidak jaga pemakanan...
ya Allah...jauhilah hambamu ini dengan penyakit2 yang berbahaya...!!!!

mulai hari ini asma dah tobat, nak jaga pemakanan....tak mo degil lagi. walaupun lapar manapun...asma tetap takkan sentuh benda2 tu lagi, walau sedikit.

No comments:

tabung untuk belajar ---->