Pages

Thanks my follower (^_^)

Wednesday, June 1, 2011

::Dr. N suka sebut kedai makan asmaq::

minum air Seven Up dalam gelas,
dalam gelas tersebut ada lipas,
cuaca sekarang sangat panas,
kalau boleh, 24 jam nak duk bawah kipas.

mak cik asmaq kata, kalau terasa panas sangat2 tu mesti panas dengan dosa. jadi, sebelum tidur jangan lupa muhasabah diri dulu. apa yang telah kita buat hari ni. kalau ada buat salah, cepat minta ampun.

hari ni asmaq nak cakap pasal kelas HRP lagi. asmaq suka citer pasal kelas HRP ni sebab asmaq 'suka' pensyarah ni. ada orang tanya asmaq hari tu, HRP ni ape. HRP adalah singkatan daripada Human Resources Planning.

minggu ni, mood pensyarah asmaq baik....tapi tak la sangat baik. baik je. kelas sebelum ni dia ada tanya cita-cita masing2 sebab nak kaitkan dengan apa yang kami belajar. asmaq bagi tau la asmaq ni nak jadi business woman, kalau boleh nak jadi superwoman (yang ni tak cakap pun). pastu dia tanya "asmaq nak bukak perniagaan ape? kedai makan ke?" pandai dia main teka2 ni kan.....asmaq memang nak bukak kedai makan pun.

tak tau kenapa pensyarah tu suka ambik contoh matlamat asmaq. pastu dia tanya lagi..."ape tema kedai makan asmaq nanti?".....asmaq cakap la dot...dot....dot....tak boleh la cakap kat sini, nanti ada yang gelakkan asmaq. takut terburai je usus2 dalam perut tu bila gelakkan asmaq. tyme asmaq bagi tau tema bila pensyarah tanya hari tu pun, memang semua tergelak. asmaq tak malu pun, sebab asmaq nak buat kelainan, nak bina kedai makan yang lain daripada lain. tak salah kann..

dalam kelas HRP hari ni pun, pensyarah masih gunakan contoh kedai makan asmaq. hari ni dia sebut banyak kali...."contohnya kedai makan....kedai makan ye...kedai makan"...mesti pensyarah perasaan asmaq tak fokus ape yang dia cakap. bila orang semua pandang asmaq, baru perasan ape yang pensyarah tu cakap (pandang pensyarah sambil tersenyum malu2 kucing)http://www.cute-smiley.com. fikiran asmaq tak melayang pun, cuba asyik sangat duk fikir pasal graf yang dia lukis tu.

asmaq tak kisah kalau pensyarah nak guna kedai makan asmaq tu sebagai contoh. asmaq lagi suka....senang sikit nak faham bila dia kaitkan cam tu dan bertambah la ilmu untuk bukak kedai makan.....har...har....har....kalau 40 kali dia sebut pasal kedai makan tu, insyaallah...... 6 tahun akan datang asmaq boleh dirikan kedai makan tema yang unik tu. unik ke???

Terima Kasih Dr. N....kalau mood Dr. N selalu OK cam tu kan bagus. baru semangat nak gi kelas. nak buat esaimen pun tak stress tahap gaban kan......

semangat! semangat! semangat nak buat esaimen ni 
http://www.cute-smiley.com

2 comments:

shuhada said...

mcm tau je tema tuh..hehe

asmaqhusna said...

tau ke....dia lecturer paling cerewet....hahahaaa

tabung untuk belajar ---->