Pages

Thanks my follower (^_^)

Thursday, June 9, 2011

::Hanya Satu Markah::

salam satu bloggerhttp://www.cute-smiley.com

hari ni nak citer ringkas2 je....pasal peristiwa tadi...
ehem..ehem...pada suatu petang seorang perempuan merayau-rayau di bilik pensyarah di fakultinya.
perempuan itu bernama asmaq...hahaaa

lepas kelas tadi asmaq nak ambik la kertas dari DR. N untuk latihan minggu depan. tapi dia tak de kat bilik....so, sambil tunggu dia datang asmaq merayau-rayau la kat situ. kemudian tersinggah kat bilik pensyarah etika...'ter' ye...kat luar bilik tu dia ada letak kertas kuiz kami. asmaq belek la cari kertas asmaq...then, asmaq tengok2 la markah orang lain. ramai jugak yang dapat tinggi dari asmaq. terdetik la cemburu di hati ini. so, asmaq tengok balik jawapan asmaq, mana tau kan ada yang pensyarah tanda salah.

memang betul, ada satu yang pensyarah tu tertinggal. asmaq duk fikir2 la nak jumpa ke tak pensyarah ni untuk betulkan kesalahan tu. satu markah je kot. dulu asmaq tak kisah je bila markah kuiz asmaq rendah daripada orang lain. disebabkan perasaan cemburu, asmaq ada kekuatan untuk dapatkan 1 markah tu. asmaq berani jugak melangkah masuk bilik pensyarah dan betulkan ape yang dia tertinggal. dia bagi balik satu markah tu. then, asmaq buat2 tanya la satu lagi jawapan tu. sebenarnya asmaq memang tau jawapan tu salah. jawapan asmaq cuma terpesong sikit je. mula2 pensyarah kata tak boleh bagi walaupun sikit je lagi nak betul.  lepas dia tenung kertas asmaq tu, dia cakap "tak pe lah saya bagi jugak". ape lagi, happy la...dapat markah kesian!

asmaq cuma nak dapatkan satu markah je, tapi dapat dua markah. itulah habuannya kalau kita berani kan....
balik dengan perasaan senang hati...tapi kuciwa jugak sebab tak dapat jumpa Dr. N, dia tak balik bilik pun. entah hilang ke mana nya...

'ter'cerita panjang pulak....hehee
http://www.cute-smiley.com

No comments:

tabung untuk belajar ---->