Pages

Thanks my follower (^_^)


Tuesday, June 7, 2011

::Di sebalik result Sem4::

Aminah suka pakai seluar,
result kami dah keluar

perasaan asmaq bila tengok result cam biasa la. tak happy dan tak sedih. setakat mana kita usaha, setakat tu jugak lah yang akan kita dapat. bersyukur lah dengan apa yang diberikan. jika kita dapat result teruk, itu mungkin kesilapan kita sendiri dalam belajar.

alhamdulillah.....kawan2 asmaq semua nampaknya senang dengan result mereka. ramai jugak yang meningkat pointernya. asmaq??? asmaq cam tu la kan....tapi bersyukur sangat sebab asmaq dah capai target sem lepas. target asmaq adalah untuk menghapuskan huruf C. tapi sayang......huruf D pulak yang datang bertenggek. itulah padahnya duk tumpu kat C je. so, untuk sem ni asmaq perlu hapuskan D, C dan juga B-.....


untuk subjek IR pulak, subjek Dr. N, kawan2 asmaq dapat A-.....tapi asmaq tak dapat pun. asmaq senang dengan result ini sebab asmaq jujur dalam kelas dia. lagi pun asmaq tertinggal dua kuiz sebab masalah kesihatan tyme tu. tyme kuiz, asmaq tak ikut jejak mereka untuk bukak buku meniru. Dr. N bagi kuiz bila dia ada hal je, dan menaruh sepenuhnya kepercayaan kepada kami supaya tak meniru. kalau asmaq meniru cam mereka, mesti asmaq tak senang dengan result asmaq. itu lah yang asmaq fikir bila jawab kuiz. kuiz dia bagi pulak secara mengejut. memang patut la tak dapat A.

untuk subjek yang dapat D tu memang patut la. asmaq over confident je bila jawab exam. kadang2 rasa nak recheck balik, kot2 ada kesilapan. bila fikir balik, memang patut la kot sebab asmaq tak study dengan cara yang betul. may be jawapan asmaq bagi tu salah walaupun confident betul. entah laa....asmaq pun tak fokus dalam kelas dia. study sorang2 pulak tu....redha je...satu pengajaran untuk asmaq!

"don't do anything that wouldn't make your mommy proud"

Dr. N selalu pesan...."kalau kita banyak membaca, kita akan faham banyak....jangan main hafal je, tak guna".... "what you think you are, is you are" dan "kalau tak boleh jadi pelajar yang pandai, at least you are different"

kepada yang berjaya asmaq ucapkan tahniah dan usaha lagi untuk terus menempa kejayaan itu. kepada yang kurang berjaya, bersyukurlah dan lihat balik ke belakang ape yang telah kita buat. jadikan ia satu iktibar dan tidak ulang lagi sejarah itu. yang penting jujurlah dalam belajar supaya ilmu yang kita perolehi itu sentiasa diberkati oleh Allah s.w.t.

No comments:

tabung untuk belajar ---->