Pages

Thanks my follower (^_^)

Tuesday, October 25, 2011

::Masak Lagiiii::

sekarang asmaq nak share masakan asmaq.
datang mood memasak lak semalam.

Dinner semalam
nasi + sup tolur simple

dinner semalam asmaq masak nasi berlaukkan sup telur simple.
asmaq main hentam je masaknya, takde amik dari mane2 resepi pun....buat ala2 sup telur.
caranya, didihkan air, masukkan carrot dan kentang serta pati ayam kiub...
bila benda2 tu dah empuk, masukkan sosej dan tolur goreng...finish!
senang kan? semua sukatannya main hentam je.
goreng tolur pun dalam rice cooker. caya tak?

Lunch today
kentang salut mayonis

haaaaa.....kentang salut mayonis ni asmaq amik resepi dari M. Zul dalam MHI semalam.
simple sangat...asmaq tak tau nama resepi dia ape, asmaq letak la "kentang salut mayonis".
M.Zul letak perahan lemon dalam mayonis, tapi asmaq letak sos cili...lemon tarak la.
kentang tu kena rebus dulu, taruk garam sikit waktu rebus.
dan asmaq tambah sosej...sedap...sedap!

mayonis + kentang + sosej

alang2 amik contact lens semalam, pi la beli bahan2 ni sekali.
mula2 tak terlintas pulak nak wat benda tu.
tapi dah ternampak kentang, terus teringat resepi M.Zul.
senang dan mudah dan sedap dan kenyang.
yummy...yummy
Selamat Mencuba!

2 comments:

M.Zul said...

salam. itu resipi untuk "potato salad" :)

asmaqhusna said...

thanks en. M.zul...simple dan sedap sangat2...

tabung untuk belajar ---->