Pages

Thanks my follower (^_^)

Sunday, December 26, 2010

::mUsim bOla::

hati terasa nak membuat coretan tiap2 hari, tapi ada je benda yang mengganggu saya untuk mengadap benda ni. hari ni berjaya jugak memaksa diri nak menaip. nak exercise tangan pepagi ni....

alhamdulillah....semalam pasukan Malaysia berjaya menjatuhkan Indonesia 3-0 pada perlawanan akhir pertama Piala Suzuki AFF di Stadium Bukit Jalil. walaupun saya tak minat bola, tapi turut berbangga bila dengar malaysia menang, negara tanah tumpah darahku...TAHNIAH MALAYSIA!!!

biasanya kalau ada perlawanan bola...mesti akan berlaku kekecohan kan. semalam saya dengar penyokong Indonesia buat kecoh dan memecahkan pagar semasa diorang berasak-asak nak beli tiket.....ini gara2 sifat tidak sabar.
ini penyokong2 yang tidak ada sifat sabar langsung

itu baru penyokong indon....penyokong malaysia??? takkan tak buat kecoh kot. biasala paper malaysia....kalau dah menang, masukkan berita yang baik2 je. orang yang kalah, dia buruk2kan pulak. bukan nak sebelahi mane2 pihak...tapi itulah manusia, keburukan orang diwar2kan....kebaikan orang???
entah lah manusia ni.....

kat kolej saya ni pun ada kekecohan jugak. kecoh dengan suara je...tapi memang bengang la setiap kali diorang tengok bola. menjerit bagaikan nak pecah bangunan. yang tak tahannya perempuan. kalau lelaki saya tak peduli sangat. 
jika tangan perempuan boleh goncangkan satu dunia, suara nya pulak mungkin boleh pecahkan sebuah bangunan...hehe
tapi apakah pandangan orang bila dengar jeritan perempuan sebegitu kuat. suara perempuan kan aurat. tak elok laa duk menjerit-jerit macam orang histeria tu. 
jadi...kepada yang bergelar perempuan @ wanita @ women @ gurlz....jagalah volume suara tu. bukannya tak boleh cakap kuat. cuma bengang je bila dengar orang menjerit, tambah lagi bila diorang menjerit tyme maghrib. gilak ah!!!
seburuk-buruk suara adalah suara KELDAI



No comments:

tabung untuk belajar ---->