Pages

Thanks my follower (^_^)


Sunday, September 9, 2012

::Saya Bukan Penganggur. Tapi Saya Bekerja Separuh Masa Di Rumah...Duit Masyukkk::

Sedang tangan bergerak aktif menekan papan kekunci...Mata pula galak melihat screen komputer. Twitter, Facebook, blog, kemudian baca artikel...Betapa ruginya masa dihabiskan dengan laman sosial. Bukan setakat masa, malah duit asyik mengalir keluar untuk bayar bil broadband. Urmm...Kerja masih tak dapat lagi, tapi saya boleh sentiasa melayari internet. Terfikir jugak, mesti ada cara untuk dapatkan duit dengan hanya menghadap internet je kan...Tapi bagaimana??? (ececee, macam ayat iklan)

Hari tu saya ada baca iklan kat dalam surat khabar, ada job sementara yang boleh dibuat melalui internet. Tapi tak yakin untuk cuba sebab takut kena tipu. Minggu lepas saya cuba main-main taip perkataan 'kerja sambilan di rumah'. Saja nak tengok laman web mana yang ada komen pengguna. Banyak juga laman web pasal kerja di rumah. Tapi saya tertarik dengan satu laman web tu sebab ramai yang tinggalkan komen di situ. Apabila saya yakin dengan kerja tu saya mula mendaftar di Jobdirumah.com. Kenapa saya yakin??? Sebab kat situ ada ramai yang meninggalkan komen positif pasal kerja tersebut. Tambahan lagi ada blogger sendiri yang buat kerja tu. Jadi, saya sekarang bukan menganggur lagi dah. Di mana ada usaha, di situ akan ada rezeki (^_^)

Kerja di rumah ni senang je, masa fleksibel, kita boleh buat bila-bila masa yang kita lapang. Sama macam kerja di pejabat sebenar, kita perlu mengerah tenaga kita untuk siapkan kerja. Mana ada kerja yang duduk bersenang-senang goyang kaki, tapi duit masuk. Kerja ni boleh dikatakan macam buat 'assignment' jugak la. Cuma bezanya tak perlu la nak kerah otak sangat. Tapi...Tetapi...Anda perlu tahu ini bukan perniagaan MLM yang memerlukan anda cari pelanggan atau jual barang. Diulangi, ini bukan perniagaan MLM yang memerlukan anda cari pelanggan atau jual barang. Ini kerja haa, cuma guna tenaga anda untuk menekan papan kekuci je. Contoh kerjanya masukkan data. Sesiapa pun boleh join Jobdirumah.com asalkan berumur melebihi 18 tahun, faham Bahasa Inggeris, pandai menggunakan komputer dan selebihnya baca sendiri la kat link ni => Jobdirumah.com

Pendaftarannya percuma okay! tapi saya bayar RM50 untuk beli panduan dia. Al-maklumlah, untuk membuat origami kertas, kita perlukan panduan dulu. Mana boleh main lipat-lipat je kertas. Buku panduan pulak mestilah kena beli kecuali ada orang hadiahkan. Itu contoh je. Haaa... Samalah dengan saya, setakat baca iklan, kemudian daftar, pastu?? Terkaku sendirian sehinggalah saya beli panduan dia. RM50 saya bayar tu sangat berbaloi, lengkap, padat, dan mudah difahami. Dan RM50 tu juga bukan satu kerugian, sebab ia akan dibayar balik bila kita mula dibayar untuk kerja kita yang telah kita selesaikan. Dengan kata yang mudah, dapat balik modal yang kita keluarkan.

Jadi kepada kawan-kawan yang sama status dengan saya (penganggur), pelajar atau yang inginkan kerja sambilan di rumah, saya sarankan Jobdirumah.com (kalau nak cari duit la kan). Jangan takut-takut untuk mencuba sebab saya sudah cuba dan tidak merugikan duit saya pun. Masa kita pun tak rugi. Tenaga yang kita keluarkan juga tak rugi. Sebab apa?? Sebab semuanya dibayar!

Di mana ada kemahuan, di situ ada jalan. untuk dapatkan maklumat lanjut, anda boleh tengok sendiri kat laman web Jobdirumah.com. Tak baca rugi, tak cuba laaagi rugi (^_^)

p/s: Saya bukan penganggur lagi ye. Diulangi saya bukan penganggur dan saya tak suka bergelar penganggur :P

21 comments:

Anonymous said...

Salam..memang boleh dipercayai ke saudari..? Saya nak cuba kalau betul :)

Asmaa Qasamah said...

Wasalam..
Yup, boleh dipercayai...Alhamdulillah, saya dah dapat sikit pendapatan. Yang penting kamu kena rajin dan perlu ada usaha dalam menyiapkan tugasan (^_^)

Anonymous said...

Ok terima kasih. Saya pun nak cuba la. Selamat maju jaya untuk kamu! :)

Asmaa Qasamah said...

Selamat maju jaya untuk kamu juga (^_^)

Anonymous said...

salam..sistem jobdirumah ni mcm ne ye??cara nak buat keje dan jgk pembayaran..

Asmaa Qasamah said...

salam...Job ni buat macam keje2 pejabat yg biasa tu. cuma kita buat kat rumah keje tu. Contoh macam data entry, copy writing, like page kat facebook and so on. Tapi kena faham english sebab kebanyakan keje dtg dr luar negara. Tak fasih tak pe, asalkan faham arahan dia....kalau nak beli tutorial, boleh rujuk kat web ni http://www.jobdirumah.com/asmaqhusna. Baca biar faham dulu kemuadian kalau rasa berminat baru daftar. Lepas daftar nanti dia akan bagi nombor akaunnya untuk pembayaran.

jobdirumah said...

Selamat berjaya dengan jobdirumah. Jika berminat buat Kerja sambilan yang betul-betul sah pilihlah jobdirumah. Bukan sebagai jurutaip iklan seperti lain-lain yang banyak menipu.

Anonymous said...

Serius ke sis? Emel la kat sy cmne step pertama nak join
Nak bc kat website die, ttlalu panjang...jadi x paham pulak...
Kena bayo tk?

Anonymous said...

Ni emel sy
fuzzsweety@gmail.com
Emel ye sis , cmne cr sis join
Tp kerja die senang x?

Anonymous said...

Ni emel sy
fuzzsweety@gmail.com
Emel ye sis , cmne cr sis join
Tp kerja die senang x?

Asmaa Qasamah said...

thanks for your feedback...Sila cek emel anda ye. Dah reply :>

Anonymous said...

salam sis..cmne payment jobdirumah stakat ni? ok x?

Anonymous said...

Sila emel pada sy gk step2 cmne ye.. tq..

ayeingurlz@gmail.com

Asmaa Qasamah said...

Yang bagi emel, saya dah reply. Sila cek, kalau takde bagi tahu ye. Terima kasih semua!

Anonymous said...

As salam kak..sy pn nk taw step2 dia cmne..emel kn pd sy ye..tq..

epoy_poi@yahoo.com

Asmaa Qasamah said...

Salam alaik epoy_poi@yahoo.com....Maaf sangat2. Buat sementara ni tak boleh emel. Ada problem dgn emel.

Unknown said...

please email me ,im interest
bielaraffiq281712@gmail.com

Anonymous said...

sis, send email at lynn_fuzzlynn@yahoo.com for more details.

Asmaa Qasamah said...

Dah emel...thank you :)

Unknown said...

..sye nak tau step2 dye .. please email me yukiehinako@gmail.com ..tringin nak try sgt2 ..=)

Asmaa Qasamah said...

Thanks miera utk soalannya...Selamat berjaya ye :)

tabung untuk belajar ---->