Pages

Thanks my follower (^_^)


Friday, September 21, 2012

Apa tindakan kita apabila penghinaan dilakukan terhadap Islam?

Assalamualaikum w.b.t.

Baru-baru ini, semua umat Islam di seluruh dunia berhimpun bagi membantah filem "Innocence of Muslim" terus disiarkan. Filem tersebut telah menghina Islam dan juga Nabi Muhammad s.a.w. Walaupun umat Islam di seluruh dunia telah menunjukkan kemarahan dan mengecam sekeras-kerasnya penerbitan filem tersebut, mereka tetap enggan menghentikan tayangan filem tersebut.

Cuba kita tanya diri kita sekarang, apa tindakan kita apabila Nabi kita dihina?
Berdoa, berdoa, dan terus berdoa?
Disamping berdoa, kita perlu juga melakukan usaha lain. Barangan buatan Amerika Syarikat menular dalam negara kita dan membuatkan kita setia menggunakannya. Hebatkan penjajahan mental yang dilakukan?
Contoh barangan yang kita guna sekarang ialah Google dan Youtube. Adakah anda sedang menggunakan Google dan memasang youtube sekarang? dan Adakah anda akan makan Mcd sebagai makan malam anda?
Sekarang....Sanggupkah anda menghentikan semua penggunaan tu untuk menunjukkan kemarahan anda dengan boikot segala barangan mereka? TEPUK DADA TANYA IMAN
Kita sering meluahkan kata-kata "I Love Muhammad" dan "Saya sayangkan Muhammad". Buktikan kata-kata itu dengan boikot barangan AS.
Mesti susah kan nak boikot? Sebabnya ada barang-barang tertentu made in AS punya dah jadi kewajipan kita.
Kalau Nabi Muhammad boleh berkorban untuk umatnya, kenapa kita tidak boleh?
Di akhir hayat baginda, apa yang disebut adalah "Ummati, ummati, ummati", baginda bimbang akan umatnya di masa hadapan.

Selain itu, penghinaan juga dilakukan terhadap isteri dan sahabat-sahabat Rasulullah. Kesatuan Ulamak Syria dipercayai merujuk tindakan kali kedua dilakukan oleh seorang pelampau Syiah, Yaser Habib yang mengadakan majlis sambutan meraikan Sayyidah Aisyah r.anha berada di dalam neraka. Majlis yang diadakan di kota London itu dihadiri puluhan pelampau Syiah yang melaknat isteri Rasulullah SAW tersebut sepanjang majlis. Habib turut melaknat Aisyah sebagai "penghulu ahli neraka".
Kenyataan tersebut saya copy and paste dari link ni.

Jadi marilah kita sama-sama berjihad menentang segala penghinaan terhadap Islam, penghinaan terhadap Rasulullah, isteri baginda serta sahabat-sahabat baginda. BOIKOT BARANGAN MEREKA YANG MENGHINA ISLAM!!!!

Buktikan kecintaan anda terhadap agama anda dengan kelebihan yang ada. Contohnya melalui penulisan, perbuatan, gambar dan sebagainya. Tapi jangan berlebih-lebihan sampai berpecah belah antara kaum dan membuat kecoh kat negara sendiri. 
SEMOGA ALLAH MEMBERI BALASAN YANG SETIMPAL KEPADA MEREKA YANG MENGHINA ISLAM DAN SEMOGA DIKUATKAN IMAN KITA DALAM MENGHADAPI DUGAAN INI


p/s: Jika ada salah silap dalam penulisan ini, diharap sudi perbetulkan. Saya cuma terpanggil untuk memberi sedikit pendapat sendiri.

No comments:

tabung untuk belajar ---->