Pages

Thanks my follower (^_^)

Saturday, December 31, 2011

::CoretanKu, Penutup taHun 2011::

assalamualaikum dan salam tahun baru baru!!!!

malam ni semua duk wat countdown untuk menyambut tahun baru.
ada yang duk ready dengan bunga api tu...ada yang duk ready dengan suara la...semuanya gembira menyambut tahun baru. tahun 2012 akan bermula...ada yang sedih dan ada yang gembira.
ada tak yang duk mengira-ngira dosa2 yang dilakukan???

moh kita pandang belakang balik...muhasabah diri sekejap apa yang telah kita lakukan...mesti pandang belakang! kot2 ada makhluk pelik kat belakang anda. 

eh, pandang belakang nampak kamera pulak dah!

ok, pandang depan balik....urmmm...apa yang bermain di fikiran anda bila tengok angka 2012???
apa yang asmaq rasa sekarang adalah rasa takut...takut untuk mati sebab amalan asmaq masih tidak cukup dan asmaq sering alpa.
dah dapat tangkap kan apa yang asmaq nak cakap? ya! hari kiamat.
dah tengok filem 2012? ramalan pun mengatakan tahun 2012 bumi akan hancur.
dan 1 ramadan 2011 jatuh hari jumaat kan..???
anda percaya??? bagi asmaq itu hanya ramalan...tapi asmaq tetap percaya yang hari kiamat itu akan berlaku bila2 masa sahaja mungkin 2012, mugkin 2015, dan mungkin 2020. 
dan mati itu pasti.

tak mustahil kalau kiamat berlaku dalam masa terdekat kerana tanda2 kecil kita dah dapat lihat....macam2 berlaku dah atas dunia ni. jadi, apa tunggu lagi....?? tak perlu nak tunggu2. mati itu akan berlaku bila2 masa, bukan pada hari kiamat je. mungkin kita mati sewaktu tidur, mungkin kita mati dalam kemalangan, mugkin kita mati waktu sedang makan...wallahua'lam...hanya Allah SWT sahaja yang mengetahui.
tugas kita adalah beribadat kepada-Nya dan menjadi hamba abdi-Nya dan tugas malaikat Izrail adalah mencabut nyawa kita....bersyukurlah kerana dilahirkan dibumi ini untuk merasa nikmat dunia.

Welcome 2012

welcome 2012....masa berganti masa, hari berganti hari...begitu laju masa berlalu..jet Apollo pun tak boleh tandingi kelajuan masa...
marilah kita sama2 membuat perubahan ke atas diri kita. berubah menjadi insan yang beriman dan betaqwa... buatlah perubahan setiap hari, sedikit demi sedikit. iman seseorang takkan kekal, kadang2 naik, kadang2 turun. jadi jagalah meter keimanan kita agar ia tidak turun.
jangan cakap nak tunggu dapat hidayah baru berubah...kita yang perlu berusaha untuk mendapat hidayah daripada Allah SWT....dan jangan cakap nak tunggu hati ikhlas baru nak berubah kerana kita tak tahu bila akan datang keikhlasan itu.
cuba cukupkan solat...cuba jaga aurat...cuba jaga pergaulan...cuba hadirkan diri di majlis ilmu...jangan duk cuba benda yang bukan2 dan jangan cuba benda yang dilarang dalam Islam.
(peringatan untukku jua)

tahun 2012 juga asmaq akan menggenggam segulung ijazah. doakan asmaq cemerlang ya! asmaq harap asmaq dapat genggam ijazah tahun depan dengan sempurna dan berharap sangat dapat kerja terus. tak minat lah nak menanam anggur ni.

my Mr. Po0h dah grad okay...dia berjaya genggam honey tu (~_^)

sebagai penutup 2011 asmaq mau tujukan lagu MENJADI DIRIKU oleh Edcoustic untuk pembaca semua. (cari sendiri lagu ni...saya suka liriknya)
marilah kita muhasabah diri balik.

"YA ALLAH, LINDUNGILAH AKHLAK KAMI...TUNJUKKANLAH KAMI JALAN YANG LURUS. AMPUNLAH DOSA2 UMAT ISLAM"

3 comments:

Anonymous said...

salam...selamat thun baru masihi asmaq...
dayah nie... erm, gud luck exam,,,
wah, thun 2012, kita akn grade lah..insyaallah, doakan dayah juga...
terima kasih utk segalanya...thun nie, kita jdi lebih rapat, kerana ade kelas pb dan harap2 thun mendatang jugak kita akan sentiasa menjadi sahabat...:) maaf atas segala kekurangan...
smg sentiasa diberkati olehNya ,,,dan mendapat kerahmatan dan kesejahteraan hidup di dunia dan di akhirat...:)

asmaqhusna said...

sy akan sentiasa mendoakan sahabat2 saya!
maaf juga kalau ada kesilapan....terima kasih sudi jadi sahabat saya (^_^)
fren forever till jannah!
good Luck exam ya!!!!

Anonymous said...

nzh : insyaAllah,,,moga dipermudahkan urusan kita...:) thanks asmaq

tabung untuk belajar ---->