Pages

Thanks my follower (^_^)

Monday, May 7, 2012

::Persoalan Jodohku::

3 MEI, HARI KHAMIS
apabila matahari terbit....kenderaan-kenderaan mula memenuhi jalan...
manusia berkejar-kejar ke sana ke mari mengurusakan dunia yang penuh dengan kesibukan...
dan aku berkejar ke pejabat tanpa matlamat...otakku kosong!

sedang aku sibuk berbual-bual rancak bersama Mrs. N....tiba-tiba Mr. A mengajukan soalan kepada saya,"asmaq, awak berkenan tak kat dia?"
memang otakku kosong...tiada jawapan untuk soalan itu....
haha...sebenarnya saya nak cakap pasal jodoh....saje je nak bermain dengan ayat-ayat sastera.

berbalik kepada soalan tersebut,...saya memang tiada jawapan....
apakah maksud BERKENAN di situ???

saya juga salah seorang yang percaya akan percintaan selepas kahwin.
dan saya juga percaya banyak kelebihan kahwin muda ni kan...
jadi, kalau boleh saya tidak mahu menaruh harapan kepada sesiapa.
tak kira lah sape jodoh saya akan datang....saya terima je....asalkan si jejaka menggunakan saluran yang betul...iaitu mengikut syariat yang betul.

terus terang saya cakap...saya memang tak reti nak berkawan dengan lelaki...betul ke???
ape2 je la...yang jelas...saya tak mahu timbul apa2 hubungan sebelum kahwin. saya bukan jual mahal...tapi saya mahu jaga maruah wanita... InsyaAllah....
kalau nak kenal pun...may be cukup sekadar kenal latar belakang dan famili seseorang.
kita nak kenal seseorang ni bukan sehari dua tau....akan mengambil masa bertahun-tahun lamanya baru kita boleh kenal isi dalam seseorang. betul tak???
kalau nak kenal orang baru kawin...samapai ke tua la kau tak kawin....hohohoo

"Ya Allah, aku memohon kecintaanMU, kecintaan orang yang sentiasa mencintaiMU, kecintaan apa sahaja mendekatkan diriku kepadaMU, dan masukkanlah aku ke syurga bersama-sama kecintaan itu."

Kepada sahabat-sahabat saya diluar sana...SAY NO TO COUPLE...jaga maruah anda...jaga pergaulan anda...marilah sama2 kita mencari cinta yang kekal abadi (^_^)

Sweet couple after marriage (~_^)


No comments:

tabung untuk belajar ---->