Pages

Thanks my follower (^_^)

Tuesday, May 8, 2012

::Muhasabah diri...Masa::

bulan berganti bulan, minggu berganti minggu, hari berganti hari, jam berganti jam....tapi asmaq tiada galang gantinya (^_^)
hampir 13 minggu saya bergelumang dengan suasana pekerjaan di pejabat ini..
dan hari ini bersamaan dengan 8 mei 2012 adalah kali pertama saya tidak diberikan tugasan.
nothing to do and nothing to say....

tetapi...teetapi...sebagai seorang hamba Allah s.w.t....tiada istilah "tiada kerja nak buat" dan tiada istilah "kebosanan"...
INGAT!!! JANGAN TERLEKA WALAU SESAAT PUN!!!!
ambillah kesempatan di waktu senggang yang kita ada untuk membuat bekalan ke akhirat kelak....sekadar memuji nama Nya pun dah cukup kan? lembutkan hati anda dengan zikrullah...
jangan jadi orang yang tak malu...tak malu macam mana?
orang yang tak malu hidup kat dunia ni....semua yang kita nikmati atas dunia ni adalah pinjaman semata-mata. jadi janganlah kedekut masa untuk mengabdikan diri kepada Allah s.w.t.
orang yang kedekut masa untuk Allah s.w.t. itulah orang yang tak malu....

Demi masa! sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali yang beriman dan yang beramal soleh. Yang berpesan-pesan dengan kebenaran. Yang berpesan-pesan dengan kesabaran.
(Surah Al-Asr)

Jadi, janganlah kita berada dalam kerugian...
banyak lagi benda yang perlu kita buat sepanjang hidup kita...
dan banyak lagi yang perlu kita pelajari tentang dunia dan akhirat...
renung-renungkan dan bersama muhasabah diri...
Wassalam~

No comments:

tabung untuk belajar ---->