Pages

Thanks my follower (^_^)


Sunday, February 26, 2012

::Pasir dan Pantai::

Assalamualaikum w.b.t.

today I want to share my activities last week...
Finally, I go to the beach U know..
dah lama sangat kempunan nak pi pantai...Saya suka PASIR dan saya suka PANTAI dari kecil lagi....hujung minggu lepas asmaq balik ke teratak tok wan. pertama kali pandu sendiri ke sana, yang jaraknya lebih kurang 36 km je...tak jauh pun. tapi asmaq bawak kawan sorang sebagai teman dan sebagai pembaca papan tanda jalan...hahahaa...kalau bab2 jalan ni, asmaq memang susah nak ingat...terpaksalah bawak pemandu pelancong kan.

keesokannya, asmaq dengan berani je pandu kereta sampai ke besut, dari pasir putih. nak pi jalan2 punya pasai...terpaksalah beranikan diri kan. asmaq pi jalan2 rumah mak sedara dan kebetulan dia ajak pi berkelah kat pantai. macam tau2 je kita ni tengah kempunan dengan pantai (^_^)

ni kawan baru asmaq yang merangkap sebagai pembaca arah jalan bila asmaq nak gi mana2...hehehee

nama pantai tu Pantai Bukit Keluang..alaaaa..yang dekat dengan pulau perhentian...lepas ni nak plan ke pulau perhentian pulak. eh, plan seterusnya nak ke Hot Spring la...asmaq tak pernah pergi kat kolam air panas...waktu2 gini lah nak jenjalan kan. lepas ni tak tau sempat ke tak nak penuhi kehendak hati ni.

keesokan harinya pula, asmaq dan kawan tadi join majlis maulud dekat dengan rumah tok wan. buat pertama kalinya asmaq join majlis ni. sangat teruja!

Majlis Maulud

Sangat teruja sebab pertama kali dengar orang selawat dalam bahasa melayu. selama ni asmaq dengar je selawat tu tanpa faham ape maksud nya. tapi kat majlis ni asmaq dapat jugak hayati maksudnya.

alhamdulillah...sepanjang perjalan asmaq yang pertama kali pandu sendiri tu, banyak melatih diri ini untuk lebih kuat dan berani kat atas jalan raya. memang tak dinafikan lah, banyak sangat benda yang terpaksa alami. manusia ni kan macam2 kerenah nya. kita tak langgar orang, tapi orang boleh langgar kita. alhamdulillah, asmaq dan kawan selamat dalam penjelajahan tu. walaupun dalam fikiran ni macam2 duk fikir sebab asmaq bawak kereta jauh2 tanpa restu parents. parents asmaq setakat ni tak tau lagi asmaq bawak kereta jauh2 sampai ke besut nun...hik3x

dan nak cakap jugak yang hari ni asmaq pakai tudung baru...beli kat kuala besut...murah woooo!

I like this Scarf..and most like that colour (^_^)
tapi mukaku nampak pucat....aish...muka tak cukup malan ni...huhuuu

itu gambar aa baru ambik lepas sesi perbincangan bersama bos. nasihat dari bos tadi ialah "kita perlu teliti dalam membuat sesuatu kerja...imej kita bukan terletak pada pakaian je, malah produk atau kerja yang kita keluarkan"
thanks bos...saya suka pegawai baru ni..dia suka kongsi ilmunya dan tak memandang redah terhadap pekerja bawahannya...Kagumlah!

No comments:

tabung untuk belajar ---->