Pages

Thanks my follower (^_^)

Friday, February 18, 2011

::caTu bAb maKan::

Hallo2 Hao...lame tak dapat udate blog ni, tenet kat UKM sangat la ngok ngek, lepas tenet OK, saya pulak ngok ngek sebab exam berderet-deret. yang paling ngok ngek bila dapat exam mengejut. terkejut monyet dibuatnya. kalau dah nama mengejut tu hentam je la labi...dah la esei....huhuuuu

Entri kali ni saya pun tak tau nak tulis ape...tapi macam nak buat luahan hati. tapi malas pulak.
sem ni banyak dugaan yang saya hadapi. sangat2 mencabar. tapi sekarang dah OK sikit, OK dalam 20% kot. hari tu punya la nak pecah kepala saya tanggung masalah, dan saya tak tau nak citer kat sape. saya rasa macam orang lain pun ada masalah sendiri jugak. saya OK sebab saya telah citer kat orang yang bagi masalah pada saya. semua saya lemparkan kat dia.... alhamdulillah, dapa penyelesaian sikit. pengajarannya, kalau kita ada masalah dengan manusia @ ada yang tak puas hati ke, jangan mengumpat belakang orang tu, cakap terus terang je depan dia. insyaallah....... hati akan tenang. 
tapi saya masih tak tenang sebab ramai yang kena marah dengan saya sebelum ni....ya Allah, bodohnya saya tyme tu duk marah2 orang sekelilingku yang tak bersalah. sekarang saya cuba mencari balik kesabaran yang hilang itu.....
~wasalam untuk luahan hati~

yang ni pulak saya nak citer pasal pengelaman. hik3x....sem ni jugak saya meghadapi cabaran dalam menggunakan wang. bukan tak de duit, cuma duit sekarang tak dapat nak menampung keperluanku (cikgu saya tak bagi cakap tak de, walaupun ada seposen, ada jugak kan). dan saya jugak bukannya boros sangat kan....selepas cuti midsem hari tu, saya berjaya masak sendiri selama seminggu lebih. kalau dah masak sendiri tu paham2 je la, bukannya makanan sihat2 semua. masak nasi dengan telur, kadang2 makan bubur nasi je. alhamdulillah, badan saya ok, walaupun terasa pening, may be tak cukup zat. ada orang tegur saya, dia cakap saya tak cukup zat bila tengok air muka saya....hahahaaa...macam mane nak cukup zat, asyik makan karbohidrat je. tido plak tak ikut waktu. 
semua ni  kerana terpaksa, saya terpaksa catu makanan saya sendiri, duit saya banyak dihabiskan kepada program yang saya pegang. tapi saya takkan menyeksa diri. semalam pun saya dah beli nasi di cafe. sekarang saya plan,  beli nasi sekali seminggu je. OK tak?
bunyi macam terdesak je kan....sebenarnya ayah saya kadang2 masukkan je duit untuk perbelanjaanku, tapi duit tu saya nak beli telefon. telefon saya dah ngok ngek. bila2 mase je dia akan mati. maaf ayah! terasa macam tipu ayah pulak. bila ma tanya ada duit ke tak, saya cakap tak de & ayah terus masukkan. tapi dia masukkan duit untuk makan je. hahahaaa....maaf sekali lagi ayah, ma! saya terpaksa catu makanan.
~that's all for today~
shhhhhh......ini rahsia, jangan bagi tau kat my family...kih3x

No comments:

tabung untuk belajar ---->