Pages

Thanks my follower (^_^)

Wednesday, August 18, 2010

# x-cident #

hari ini 9 ramadhan...lame sgt tak update blog...ada org tegur semalam sbb tu la asma terasa nk m'update blog.
spanjang ramdhan ni asma memang jarang gi tarawikh...hehe...ikut kawan la katakan...tp mlm 1 ramadhan kami pegi tarawikh di masjid UKM...rakaat terakhir tarawikh tu tiba2 air jernih keluar dari mata ini. malam tu mmg asma tak kusyuk. banyak bnda asma pikir. bukan senang kan nak jaga hati manusia ni. adakah orang itu juga menjaga hati asma. asma sudah penat dengan manusia2 itu. asma tak nak citer benda ni lebih2. takut terbuka aib org plak....
semalam bace metro...tiap2 hari ada je kemalangan jalan raye. tiba2 je t'imbas kembali tragedi yang menimpa abg asma ramadhan thn lepas. dia terlibat dengan kemalangan yang paling teruk. lori langgar kereta dia sampai hancur. dia berlima dalam kereta tu...alhamdulillah abg asma selamat. seorang koma (skang dah sedar). 3 orang lagi meninggal. semoga roh arwah ditempatkan dlm kalangan orang yang beriman. asma ingat lagi, kejadian tu berlaku hari jumaat 2 minggu sebelum raye. pada hari jumaat tu jgk la laptop asma tak berfungsi, hati asma tak tenang...terasa macam ada benda yang berlaku...semua benda yang asma pegang jatuh. tyme nak suap makanan ke mulut pun tiba2 makanan tu jatuh. perfume asma pecah. asma masuk kelas hari tu pun tak bleh nak tumpu sangat. kawan asma ada jgk suruh asma call rumah tanye kabar. tapi asma call keesokan hari tu. ma kate semua sihat. sehinggalah abang asma sorang lagi anta mesej "tau dop, a.cik exident teruk. kte balik raye awal skit tau". sebak je hati tyme tu. msj tu dterima 1 mggu slepas abg excident. kalau bleh tyme tu jgk asma nak balik. kenapa ma asma sembunyikan semua tu? ma kate tak nak bagi asma bimbang. tapi ma, asma dpt rasekan semua tu. asma balik raye 4 hari sebelum raye kalau tak silap. dlm perjalanan abg asma tunjuk berita exident tu kat paper metro. memang hancur kereta tu. kereta tu abg cik yang punya. sampai je rumah, asma ternampak abg t'baring lemah di ruang tamu. tyme tu asma cepat2 masuk bilik. tak sanggup tgk dia & asma tak bleh tahan air mate dr mengalir keluar. ya Allah..hanye dia je yang merasa kesakitan itu. Allah masih bagi dia peluang untuk hidup. mungkin ada hikmah disebalik kejadian. semua orang tak sangka macam mne dia bleh terselamat tyme tu. sedangkan keretanya hancur lebur. alhamdulillah...kuasa Tuhan sangat besar. raye thn lepas kami ala kadar je. dlm perjalanan nak balik kampung, abg asma tak bleh pandang ke luar. dia trauma dengan exident tu. dia hanya mampu t'baring di rumah tok wan je. semua sepupu2 takut nak dekat dgn dia. huhu...dia memang tak bleh dipegang. dia tak luka diluar. tapi dalamannya je yang teruk...lebam2...
semoga puasa abg cik thn ni lebih sempurna & rye akn datang akn memberi makna padamu! tabah lah menghadapi setiap dugaan. jangan dikesali dengan ape yang terjadi....
~ini lah abang cik asma~

No comments:

tabung untuk belajar ---->