Pages

Thanks my follower (^_^)

Wednesday, August 4, 2010

::ragam manusia::

Sebelum ni asma tak pernah ada perasaan benci @ tak suka kat orang....asma anggap semua manusia tu same je. dan kalau boleh asma nak berkawan dgn semua org tak kira pangkat, umur, jantina....
tapi semalam perasaan yang baik ini smakin luntur...asma mula bersangka negatif terhadap orang tu...asma cuba jgk hapuskan perasaan ni. tapi tak berdaya sbb asma dah bersabar selama setahun bersamanya. walaupun kami tak begitu rapat..tapi kami saling mengenali...asma selalu juga tegur dia tp dia buat dekkk je. may be dia tak dgr suara asma. itu asma bleh terima. tapi semalam kami bertembung lg...asma nak tegur...tapi tak terkeluar suara sbb tgk muka dia yg tak mesra rakyat tu. at least balas la senyuman orang. nak kate dia sombong tak kot...itu la org yg paling pelik asma jumpa. tak de perasaan. dan asma pun tak de perasaan nak layan dia. dia buat2 tak knal dgn asma. asma pun bleh buat2 tak knal dia.tapi asma ttp akan tegur dia kalau asma rse nak tegur...biar la dia wat tak kenal pun...dia adalah saudara seislam asma. asma perlu jaga ukhuwah terhadap saudara sendiri. sedangkan asma boleh bertegur sapa dgn bdk cina (walaupun tak kenal), takkan saudara sendiri asma nak bermasam muka plak....asma bukan benci...tapi tak suka dgn sikap dia.
kepada yang mengenali asma...kalu ada salah silap @ tak puas hati dgn asma, tolong terus terang & kritik la nak kritik apa pun...mungkin asma boleh ubah ape yg org tak suka terhadap diri ini.
jgn semaikan sifat benci dalam diri sendiri...sentiasalah bersangka baik terhadap org lain...!!!!

No comments:

tabung untuk belajar ---->