Pages

Thanks my follower (^_^)

Tuesday, August 7, 2012

::Misi Mencari Cinta::

Hari berganti hari...
Masa berganti masa...
Umurku terus meningkat...
Perjalanan hidupku penuh dugaan..
Perubahan demi perubahan perlu dilakukan...
Aku bukan lagi seorang kanak-kanak mahupun remaja...
aku sekarang sudah dewasa... (tetiba je nak mengaku dewasa kan).

Yup...sebenarnya memang diri ini dah dewasa...
sebab dan musababnya???
salah satu sebab memang dewasa la kalau umur dah mencecah 20-an
sebab lain adalah pertanyaan orang di sekeliling...
dulu selalu je diajukan pertanyaan pasal pelajaran...pasal result...
sekarang...tanya pasal jodoh plak...tak pasal jodoh, pasal kerja...tak pasal kerja, pasal sambung belajar.

pasal jodoh la yang buatkan saya sedikit stress...
ape idoknyer...bila cakap tak de calon, mula la nak tolong carikan...
untuk yang mahu jadi pencari calon saya tu terima kasih banyak2...
bukan tak nak orang carikan....cuma saya hanya menerima "pencari" yang saya percaya dan betul2 mengenali diri ini sahaja... 

Sebenarnya, ini dah masuk empat kali kalau tak silap saya orang perkenalkan si jejaka kepada saya..
semuanya secara kebetulan dan ada secara mengejut!
terima kasih sangat2 kepada yang perkenalkan saya kepada kenalan masing2.
ada sorang teman ni cakap saya "slow" bab2 dengan lelaki...sebab saya tak de bagi apa2 respon kat mereka.
perempuan dulu ke yang kena bagi respon???
sorry to say la ye....saya bukan jenis perempuan yang "kebanyakan" itu...yang mudah bergaul dengan lelaki.
yang mudah bersembang kosong....yang mudah keluar bersama dengan bukan muhrim...
selagi saya waras, saya akan jaga maruah seorang perempuan dan maruah keluarga serta maruah Islam...

saya bukan "slow"...tapi saya percaya kepada jodoh Tuhan...
saya bukan dalam misi mencari cinta manusia...tetapi sedang berusaha mengejar cinta Illahi..
dan saya dalam proses "MENJADI" bukan "MENCARI" (bak kata ustazah Fatimah)..
menjadi disini bermaksud menjdai wanita yang solehah dan menjadi hamba yang taat kepada perintah Allah s.w.t....insyaAllah......

"...sedangkan perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki yang baik, manakala lelaki yang baik untuk perempuan yang baik (pula)..." -Surah An-Nur ayat 26

Allah know what is the best for me

~Utamakan cinta Tuhan untuk mendapatkan pasangan yang cintakan Tuhan juga~

No comments:

tabung untuk belajar ---->