Pages

Thanks my follower (^_^)

Friday, August 10, 2012

::Fasa Terakhir Ramadhan::

Assalamualaikum w.b.t.

Selamat menjalani ibadah di bulan Ramadhan bagi semua umat Islam!!!
Tujuh hari lagi Ramadhan bakal meninggalkan kita semua... Apakah perasaan anda???
Harap2 masih ada lagi Ramadhan untuk kita....Nikmatnyaaaa bulan Ramadhan (~_~)

Di fasa terakhir ramadhan ni mesti ramai yang sibuk....sibuk beribadah, sibuk wat biskut, sibuk shopping, sibuk main mercun...orang main mercun la paling penyibuk!
Apepun yang kita buat hari ini dan hari akan datang, ambik masa untuk muhasabah diri beberapa minit.
Apa yang telah kita buat sepanjang ramadhan tahun ni?
Sudah cukup ke amalan kita?
Adakah kita betul2 menikmati kenikmatan bulan ramadhan?

Apepun jawapan kita, di fasa terakhir ramadhan inilah banyak kelebihannya....tapi kenapa ramai manusia yang lupa tentang 10 terakhir ramadhan ini? ada yang tau, tapi sengaja tak nak buat...
rugi, rugi, rugi, dan sangat2 rugi jika tidak merebut peluang yang ada.
bertambah rugi jika seseorang perempuan datang period waktu terakhir ni...
rugi kah perempuan itu?
tak...itu silap...bagaimana pun keadaannya, semua umat Islam tetap boleh beribadah walaupun perempuan yang dalam keadaan period.
mereka tetap boleh beribadah di tengah2 malam untuk merebut kenikmatan malam lailatulqadar...iaitu dengan berdoa....doa kan satu ibadah jugak..

persiapan raya, persiapan raya jugak...ibadah tetap perlu diutamakan. bangunlah tengah2 malam untuk melakukan ibadah seperti qiamullail, solat tahajjud, baca Quran, berzikir dan berdoa.

Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a., Rasulullah SAW bersabda:

"Puasa yang paling utama selepas Ramadhan ialah puasa sunat pada bulan Muharam, manakala solat yang paling utama selepas solat fardhu ialah solat tengah malam (qiamullail)."
(Riwayat Muslim)

InsyaAllah...doa kita akan dimakbulkan, dijauhi dari penyakit, dijauhi dari kemaksiatan, dimurahkan rezeki dan banyak lagi kelebihan ibadah di waktu2 terakhir ramadhan ini.
sama2 lah kita rebut peluang keemasan ini. yang suka keluar lepak malam2, yang suka online berjam2 tanpa tujuan, yang suka tengok rancangan TV yang bukan berilmiah, taubat2 la daripada melakukan perbuatan yang tak membawa faedah tu...baik wat ibadah...tengok rancangan agama ke...baca bahan berilmiah ke...
kalau tak kuat untuk beribadah sorang2, ajaklah teman2 untuk beribadah sama2....itu lagi menambahkan semangat kita untuk beribadah.

-Gambar sekadar hiasan-

Semoga amalan kita sepanjang Ramadhan ini diterima dan diberkati oleh Allah s..w.t.
Semoga kita mendapat kekayaan jiwa.
Semoga kita dipanjangkan umur untuk bertemu lagi dengan Ramadhan akan datang.
Semoga kita Istiqamah dalam melakukan perkara-perkara yang baik.

MISI MENCARI MALAM LAILATULQADAR
CARILAH KELEBIHANNYA...BUKAN MENCARI BENDA2 ANEH YANG AKAN BERLAKU!
GOOD LUCK TO ALL MUSLIM AND MUSLIMAH (^_^)

No comments:

tabung untuk belajar ---->