Pages

Thanks my follower (^_^)

Friday, August 10, 2012

::Fasa Terakhir Ramadhan::

Assalamualaikum w.b.t.

Selamat menjalani ibadah di bulan Ramadhan bagi semua umat Islam!!!
Tujuh hari lagi Ramadhan bakal meninggalkan kita semua... Apakah perasaan anda???
Harap2 masih ada lagi Ramadhan untuk kita....Nikmatnyaaaa bulan Ramadhan (~_~)

Di fasa terakhir ramadhan ni mesti ramai yang sibuk....sibuk beribadah, sibuk wat biskut, sibuk shopping, sibuk main mercun...orang main mercun la paling penyibuk!
Apepun yang kita buat hari ini dan hari akan datang, ambik masa untuk muhasabah diri beberapa minit.
Apa yang telah kita buat sepanjang ramadhan tahun ni?
Sudah cukup ke amalan kita?
Adakah kita betul2 menikmati kenikmatan bulan ramadhan?

Apepun jawapan kita, di fasa terakhir ramadhan inilah banyak kelebihannya....tapi kenapa ramai manusia yang lupa tentang 10 terakhir ramadhan ini? ada yang tau, tapi sengaja tak nak buat...
rugi, rugi, rugi, dan sangat2 rugi jika tidak merebut peluang yang ada.
bertambah rugi jika seseorang perempuan datang period waktu terakhir ni...
rugi kah perempuan itu?
tak...itu silap...bagaimana pun keadaannya, semua umat Islam tetap boleh beribadah walaupun perempuan yang dalam keadaan period.
mereka tetap boleh beribadah di tengah2 malam untuk merebut kenikmatan malam lailatulqadar...iaitu dengan berdoa....doa kan satu ibadah jugak..

persiapan raya, persiapan raya jugak...ibadah tetap perlu diutamakan. bangunlah tengah2 malam untuk melakukan ibadah seperti qiamullail, solat tahajjud, baca Quran, berzikir dan berdoa.

Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a., Rasulullah SAW bersabda:

"Puasa yang paling utama selepas Ramadhan ialah puasa sunat pada bulan Muharam, manakala solat yang paling utama selepas solat fardhu ialah solat tengah malam (qiamullail)."
(Riwayat Muslim)

InsyaAllah...doa kita akan dimakbulkan, dijauhi dari penyakit, dijauhi dari kemaksiatan, dimurahkan rezeki dan banyak lagi kelebihan ibadah di waktu2 terakhir ramadhan ini.
sama2 lah kita rebut peluang keemasan ini. yang suka keluar lepak malam2, yang suka online berjam2 tanpa tujuan, yang suka tengok rancangan TV yang bukan berilmiah, taubat2 la daripada melakukan perbuatan yang tak membawa faedah tu...baik wat ibadah...tengok rancangan agama ke...baca bahan berilmiah ke...
kalau tak kuat untuk beribadah sorang2, ajaklah teman2 untuk beribadah sama2....itu lagi menambahkan semangat kita untuk beribadah.

-Gambar sekadar hiasan-

Semoga amalan kita sepanjang Ramadhan ini diterima dan diberkati oleh Allah s..w.t.
Semoga kita mendapat kekayaan jiwa.
Semoga kita dipanjangkan umur untuk bertemu lagi dengan Ramadhan akan datang.
Semoga kita Istiqamah dalam melakukan perkara-perkara yang baik.

MISI MENCARI MALAM LAILATULQADAR
CARILAH KELEBIHANNYA...BUKAN MENCARI BENDA2 ANEH YANG AKAN BERLAKU!
GOOD LUCK TO ALL MUSLIM AND MUSLIMAH (^_^)

Tuesday, August 7, 2012

::Misi Mencari Cinta::

Hari berganti hari...
Masa berganti masa...
Umurku terus meningkat...
Perjalanan hidupku penuh dugaan..
Perubahan demi perubahan perlu dilakukan...
Aku bukan lagi seorang kanak-kanak mahupun remaja...
aku sekarang sudah dewasa... (tetiba je nak mengaku dewasa kan).

Yup...sebenarnya memang diri ini dah dewasa...
sebab dan musababnya???
salah satu sebab memang dewasa la kalau umur dah mencecah 20-an
sebab lain adalah pertanyaan orang di sekeliling...
dulu selalu je diajukan pertanyaan pasal pelajaran...pasal result...
sekarang...tanya pasal jodoh plak...tak pasal jodoh, pasal kerja...tak pasal kerja, pasal sambung belajar.

pasal jodoh la yang buatkan saya sedikit stress...
ape idoknyer...bila cakap tak de calon, mula la nak tolong carikan...
untuk yang mahu jadi pencari calon saya tu terima kasih banyak2...
bukan tak nak orang carikan....cuma saya hanya menerima "pencari" yang saya percaya dan betul2 mengenali diri ini sahaja... 

Sebenarnya, ini dah masuk empat kali kalau tak silap saya orang perkenalkan si jejaka kepada saya..
semuanya secara kebetulan dan ada secara mengejut!
terima kasih sangat2 kepada yang perkenalkan saya kepada kenalan masing2.
ada sorang teman ni cakap saya "slow" bab2 dengan lelaki...sebab saya tak de bagi apa2 respon kat mereka.
perempuan dulu ke yang kena bagi respon???
sorry to say la ye....saya bukan jenis perempuan yang "kebanyakan" itu...yang mudah bergaul dengan lelaki.
yang mudah bersembang kosong....yang mudah keluar bersama dengan bukan muhrim...
selagi saya waras, saya akan jaga maruah seorang perempuan dan maruah keluarga serta maruah Islam...

saya bukan "slow"...tapi saya percaya kepada jodoh Tuhan...
saya bukan dalam misi mencari cinta manusia...tetapi sedang berusaha mengejar cinta Illahi..
dan saya dalam proses "MENJADI" bukan "MENCARI" (bak kata ustazah Fatimah)..
menjadi disini bermaksud menjdai wanita yang solehah dan menjadi hamba yang taat kepada perintah Allah s.w.t....insyaAllah......

"...sedangkan perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki yang baik, manakala lelaki yang baik untuk perempuan yang baik (pula)..." -Surah An-Nur ayat 26

Allah know what is the best for me

~Utamakan cinta Tuhan untuk mendapatkan pasangan yang cintakan Tuhan juga~

tabung untuk belajar ---->