Pages

Thanks my follower (^_^)

Tuesday, June 5, 2012

::Kata-kata Terakhir Dalam Berpraktikal::

Assalamualaikum w.b.t.

lama sudah saya tidak membuat coretan kat sini...nak wat cane...sibuk duk wat blog orang je.
ape pun, minggu ni adalah minggu terakhir saya menjalani praktikal....dan minggu ni jugak lah ramai yang wat kenduri termasuk rumah saya sendiri....
alhamdulillah...abang saya dan encik saya baru je tamatkan zaman bujangnya dalam tarikh yang sama. tanggungjawab mereka dah bertambah tu. perlu pikul dosa isteri, perlu bagi nafkah, perlu bimbing isteri dan macam2 la...memang banyak sangat234x beban sang suami perlu pikul...semoga mereka dapat menjadi imam yang baik kepada isteri mereka...

dan saya?? bila nak kawin??? alah bisa tegal biasa dapat soalan ni bila balik dari kenduri...
seperti yang saya cakap sebelum ni, target memang nak kawin awal....tapi hati saya masih tak terpaut kat sesapa lagi...tapi saya akan pautkan hati ni kat orang yang sah bergelar suami saya....insyaAllah.... dan saya masih dalam proses mengubah diri menjadi yang baik bukan sempurna ya...tak ada manusia yang sempurna....seperti orang lain, saya juga mengimpikan bakal imam yang baik dan boleh bimbing saya ke jalan yang benar. kalau saya nak kat imam muda yang dalam tv tu boleh??? (^_^) Boss saya pernah cakap, "kalau kita nak dapat pasangan yang baik, kita perlu jadi baik".

sikit2 sudah ler cakap pasal kawin ni...soalan seterusnya...apa perancangan selepas praktikal???
perancangan saya opkos la nak cari koje....kalau tak dapat...nak jugak koje...mesti dapat nye lah....den risau dengan hutang yang bertimbun ni....dah penim fikir pasal pelajaran dulu...sekarang penim fikir pasal hutang pulak...biasa la tu!
untuk pekerjaan...kalau boleh saya nak merantau dan terus merantau...selagi saya tak terikat dengan sesapa...saya nak mencari pengalaman di negeri orang dulu...cari pasangan di negeri orang pun boleh (~_^)

dan saya nak petik kata2 dari seorang kawan, "kita setakat ni je la kan...lepas ni tak kawan dah"....ahahaaa...memang biasa la tu...nama lagi kawan. berkawan dalam alam pekerjaan je. lepas masing2 bawak haluan memang tak bertegur dah...selalu kot terjadi fenomena ni...tapi insyaAllah...kita masih lagi kawan dan boleh bertegur sapa kat FB kan...

empat bulan saya dalam alam pekerjaan....memang banyak lah benda yang saya timba...kadang2 tu sampai perigi gi cari timba...hahahaa...saya tak nak lah macam tu walaupun dipaksa dek orang sekeliling...
back to our topic, kat sini saya bukan saja dapat timba ilmu yang berkaitan dengan bidang saya je, malah saya dapat timba macam2 ilmu yang tak berkaitan terutama tentang teknologi. ilmu berumah tangga pun dapat jugak sikit2...orang2 kat sini pulak suka bagi nasihat....bertambah semangat saya bila dapat nasihat depa. dan saya dapat kenal ramai orang yang bermacam2 ragam...bila tengok ragam2 orang ni kita akan dapat nilai diri kita sendiri kan...dari situlah kita perlu memperbaiki apa yang kurang dan apa yang 'over'...

akhir kata, saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua yang terlibat secara langsung dan juga secara tak langsung...terima kasih bebanyak kepada yang sudi kongsi kerja, yang sudi bantu baiki laptop saya, yang sudi tengok2 kan kete saya waktu bermasalah hari tu, yang sudi menjadi pandu arah saya, yang sudi teman saya jalan2, yang sudi bermain dengan saya, yang sudi teman shopim, yang sudi ajak saya ke majlis ilmu, yang sudi kongsi ilmu, yang sudi menyakitkan hati saya. yang sudi...sudi apa lagi??? terima kasih sangat2x...
dan saya juga memohon beribu-ribu kemaafan jika ada yang terasa dengan saya atau sakit hati dengan saya....manusia memang tak akan terlepas dari membuat kesilapan. kita sebagai manusia biasa ni sentaisalah memberi maaf ye...siapalah kita nak menghukum orang kan...kita memang tak sempurna. jadi mohon maaf sekali lagi...

sehingga ketemu lagi di alam lain...alam ghaib mungkin.....tata (^_^)Y

tabung untuk belajar ---->