Pages

Thanks my follower (^_^)

Tuesday, September 7, 2010

bersyukurlah....

tinggal beberapa jam lagi asma akan meninggal UKM....huhu...hari ini kafe bohan dah tutup. asma punya la malas nak gi kafe lain (takut tutup gak)....nampak gayanya makan biskut kering je la hari ni....tapi alhamdulillah badan asma boleh bertahan dengan makan biskut je. dan alhamdulillah juga asma ada makanan yang halal dan bersih untuk di makan. tadi asma ada baca satu berita....hampir mengalir air mata ini bila bace berita tu...dua warga emas hanya bersahur dan berbuka dengan dedak jagung je. kadang2 mereka makan sisa makanan yang mereka jumpa dalam timbunan sampah. mereka ada anak sebenarnya, tapi anak mereka tak nak mengaku ibu...masyarakat sekeliling juga mencaci hamun warga emas tu kerana mereka membela seorang anak mereka yang sakit mental dan mengalami kurap badan. mereka dianggap keluarga sampah oleh masyarakat.  lebih menyedihkan saudara seislam sendiri yang mencaci itu....
ya Allah....apa lah nasib warga emas ini. orang lain semua sibuk membuat persiapan hari raya. tapi mereka tetap menjalani hidup seperti biasa. makan dedak dan selongkar sampah sarap. sungguh besar ujian itu bagi mereka. ya Allah limpahkanlah rezeki keatas warga emas dan masyarakat2 yang senasib dengannya. asma bersyukur sangat dengan nikmat yang asma ada sekarang. jika diuji seperti warga emas itu kelak....asma tak pasti boleh menghadapinya atau tidak. semoga asma dikutkan iman dalam menempuhi dugaan2 mu ya Allah.

malam ni asma akan naik bas untuk pulang ke negeri cik siti wan kembang....hati berbunga riang!!!  semoga perjalan kami selamat sehingga ke destinasi.....

Friday, September 3, 2010

:: kesayuan & kepiluan ::

hari ni 4 sept hari sabtu....dah ramai budak burhan balik kampung. sunyi je kolej asma ni. sayu hatiku.... kenapa asma masih tak balik2 lg? hahaa~ esok ada midsem PPK. hari selasa baru balik kampung. lepas exam dah tak de kelas sebenarnya...tapi apekan daye pegi bli tiket awal2 lagi. kononnya nk jadi bdk baik la...tak nak ponteng kelas. tp tup2 pensyarah bg cuti plak...bg tau lewat lak tu....sabau je lerr. mujur ada line internet...boleh la jgk berinteraksi dengan masyarakat. tak la boring sangat.

tengah2 termenung tadi...tiba2 teringat plak kata2 ayah hari tu. dia duk kira umur adik asma yang baru tingkatan 1 tu. dia kre brape tahun lagi adik asma tu boleh wat lesen kete. ayah kate, kalau dia dah dapat bawak kete ayah nak bg kete kat dia untuk kemudahan dia belajar. asma agak terasa gak laa...pilu je hati ni.. asma yang dah bleh bawak kete pun dia tak bagi pun kete utk kemudahan asma belajar. mintak nak bawak motor ke ukm hari tu pun tak lepas2 lagi.ma asma tyme tu diam je... sebab asma pernah mintak kete dengan ma, tp tak bg tau ayah pun. tak tau la ape yang ma fikir tyme tu. urmmmm.....may be ayah pk asma stakat ni senang lagi nak bergerak ke mane2. ye senang...tapi kadang2 terdesak gak nak pakai transport sdiri. asyik tompang orang je. tunggu bas pun berjam-jam lamenya...sungguh m'buang mase. tp tak pe. asma redha....orang dulu2 lg payah blajar. nk dapatkan basikal tu pun payah... terpaksa berjalan jauh2 smate-mate nak menuntut ilmu....jadi asma...jangan mengeluh...! ayah dah banyak berkorban tenaga untuk kami teruskan mencapai kejayaan. cukuplah semua tu. sekarang tiba masenya untuk asma pula bersusah payah untuk menghadiahi ayah kegembiraan dengan kejayaan asma.
I LOVE U AYAH!!!!

tabung untuk belajar ---->