Pages

Thanks my follower (^_^)

Monday, May 31, 2010

#PENGALAMAN SATU PENGAJARAN#

aku berblogging sambil b'balas mesej dgn seseorg...ehem3x...
tapi aku x nak citer pasal tu. aku nak citer pasal balik rumah pada 28 mei 2010 (hari wesak)...
aku balik tanpa dirancang...parents aku pun x taw aku nak balik... gini citernya....
aku bangun sebelum subuh lagi nak bersiap-siap utk balik...dalam tangan aku ada RM30 je...cukup utk tambang
naik bas...pagi tu aku tunggu rapid. lame jugak la. pastu tiba2 teksi berheti...aku xde pilihan dan terus naik...nak bayar tambang tak cukup. so, aku suruh dia gi unikeb jap ambik duit. dah smapi ktm..aku masuk koc wanita...alhamdulillah tak ramai orang..selesa sangat2. tapi keselesaanku hanya sementara je..sampai kajang ada la 2 3 orang masuk...aku tenung lame lame2 logo warna pink tu. dalam hatiku "may be laki ni buta huruf & tak taw nak tgk logo...logo p'puan tu tak brape jelas utk ditafsir oleh org buta huruf" aku buat tak taw je...orang depanku macam rimas sbb laki tu duk tepi dia...sampai je kat hetian putra..hatiku berdebar-debar takut tak de tiket...semasa kaki aku mlangkah ke kaunter transnasional...aku ter baca 'tiket ke klantan & terengganu habis utk hari ni'. aku terus gi kaunter sebelah..belum aku sempat tanye, dah ada orang tanye dulu. 'bang' tiket ke kota bharu ada?' abang tu jawab 'semua dah habis'....arghhhhh!!! aku terasa nak patah balik je ukm. pastu aku pergi ke kaunter e-mutiara...
dgn konfidennya aku tanye 'kak, tiket ke gua musang ada?' bodohnya aku..padahal dah taw bas tu ke KB je.  'kito x breti kat guo muse dik, tapi kalu nok bleh..keno turun kat tepi jale' 
 'urmmm...tak kisah laa' 
'ada 2 seat kosong.tapi balke skali laa' 
aku senyap....nak angguk @ geleng kepala??? tiba2 ada sorang p'puan tanye 'kak, tiket ke mache?'
akak tu trus mencelah...'hah...mache? kalu gitu sy letok awok tepi dio deh...' sambil pandang aku. aku apa lagi...angguk je. tapi tket dia 2 kali ganda dgn tiket ke GM :(( mujur aku kluarkan duit...

Monday, May 24, 2010

#DIET OH DIET#

bermula dari semalam aku & da geng nak diet
konon2nya laa....insyaAlllah!
bak kata pepatah 'badan cergas otak cerdas'
apa yang kami buat mula2 adalah berjoging















pusat sukan jadi pilihan




hijau itu nyaman.....my favourite colour :>

 yang turut serta (joe, faizal & roomate joe)

malam tu plak kami masak spageti & sup sayur
        proses pertama rebus spageti dulu ye

keesokan hari plak (hari ni laa) kami berempat berpuasa....
jaga badan sambil save bajet
seronokkkk...
sahur sama2...
buka sama2....
diorang nak puasa penuh mggu ni
tapi aku tak bleh truskan puasa itu
atas sebab2 tertentu....tut..tut..tut...

SELAMAT BERPUASA & SELAMAT BERBUKA UTK SAHABAT2 KU!!!!


Wednesday, May 19, 2010

#sahur sambil berblogging....


hari ni masuk kali ke-2 aku puasa dalam bershortsem ni
aku ambik inisiatif ni sebab tyme xde kelas...kalau duk sorang2 aku tak makan siang...malam baru la makanan tu dtg melayang...
waktu shortsem ni cafe burhan x bukak...so kami terpaksa cari makanan di cafe jiran sebelah...al-maklum laa....aku & the geng malas skit nak cari makan klu xde kuliah...so mkn je la ape yg ade...aku terpaksa tahan perut dgn biskut kering je...aku perlu banyak berpantang dalam mkn2 ni...tu laaa...padan muka aku sbelum ni x jaga waktu makan & waktu tidor...aku xleh makan megi, air bergas, asam, keropok yg berperisa & bnda2 yg penuh prisa & bermsg...yg megi & air bergas tu mmg aku x biasa mkn, tp keropok tu yg x tahan...kadang2 aku termakan jugak...skit je...hahaha

tabung untuk belajar ---->